Blog

Co łączy dobry rosół i stronę www?

Twoja strona www to nie tylko przyciągająca uwagę grafika, reklamy, których klikalność przynosi wymierne korzyści finansowe. Sercem każdej strony www jest "content" czyli treści, które publikujesz i za pomocą których komunikujesz się z odbiorcami twoich usług.

Nie pozwól, aby teksty na twojej stronie smakowały jak zimny rosół. Z pewnością przynajmniej raz w życiu zdarzyło ci się zamówić rosół lub inną smakowitą zupę w restauracji. Kiedy już otrzymałeś upragnione danie, często po uprzednim długim czekaniu, okazało się, że twoja zupa jest zimna, bez smaku i generalnie to nie jest to czego oczekiwałeś. Bardzo często tak właśnie jest z tekstami na twojej stronie www. Są już zimne bo nikt nad nimi nie pracował od wielu dni, miesięcy a nawet lat. Nie smakują twoim klientom ponieważ dotyczą rzeczy, które już są nieaktualne. Ciężko się je przełyka ponieważ język, którym je napisano dawno wyszedł z użycia.

Zdarza się również tak, że twoje teksty po prostu ciężko znaleźć zarówno przy pomocy popularnych wyszukiwarek jak i bezpośrednio na stronie www. Przyczyn jest wiele: brakuje im pikantności, świeżości, są nudne a informacje w nich zawarte są kopią innych tekstów dostępnych w internecie. Dlatego tworząc "content" musisz być jak kucharz - odpowiednio żonglować przyprawami i nie przesadzić z temperaturą podczas gotowania.

 

Przeczytaj poniższe zdania i zastanów się przez chwilę jakie emocje wywołują:

  • "mądry Polak przed katarem"
  • "Czas ucieka! Wysadź swoją starą"
  • "90% dentystów używa pasty X"
  • "wchłania dwa razy więcej niż podpaska wiodącego producenta"
  • "Życie nabiera barw"
  • "Gdzie ceny tną, tam ludzie lecą"
  • "Czary z mleka"
  • "Wypasione chrupnięcie - baton w sam raz dla wyluzowanych"
  • "Tylko dla Ciebie i Twojej rodziny (...), aby wspólnie cieszyć się życiem"
  • "Niezbędny czynnik w walce ze zmarszczkami"
  • "Przyłącz się do nas" "Masz dość?"

 

A teraz zastanów się do jakich działań cię motywują?

Tak na zakończenie, jeszcze jedna sugestia: pisanie tekstów na stronę www to nie egzamin maturalny, owszem zasady gramatyki i ortografii są niezbędne, ale nie zawsze struktura ma być taka sama: wprowadzenie/rozwinięcie/zakończenie :-)

Brakuje Ci czasu na zajęcie się "contentem" firmowej strony www? Zrobimy to za ciebie! Content marketing i SEO to jedna z naszych specjalności  

 

Autor: Robert Zgoda / Agencja Kreatywna Producer