Blog
Co łączy dobry rosół i stronę www?
Twoja strona www to nie tylko przyciągająca uwagę grafika, reklamy, których klikalność przynosi wymierne korzyści finansowe. Sercem każdej strony www jest "content" czyli treści, które publikujesz i za pomocą których komunikujesz się z odbiorcami twoich usług.
Nie pozwól, aby teksty na twojej stronie smakowały jak zimny rosół. Z pewnością przynajmniej raz w życiu zdarzyło ci się zamówić rosół lub inną smakowitą zupę w restauracji. Kiedy już otrzymałeś upragnione danie, często po uprzednim długim czekaniu, okazało się, że twoja zupa jest zimna, bez smaku i generalnie to nie jest to czego oczekiwałeś. Bardzo często tak właśnie jest z tekstami na twojej stronie www. Są już zimne bo nikt nad nimi nie pracował od wielu dni, miesięcy a nawet lat. Nie smakują twoim klientom ponieważ dotyczą rzeczy, które już są nieaktualne. Ciężko się je przełyka ponieważ język, którym je napisano dawno wyszedł z użycia.
Zdarza się również tak, że twoje teksty po prostu ciężko znaleźć zarówno przy pomocy popularnych wyszukiwarek jak i bezpośrednio na stronie www. Przyczyn jest wiele: brakuje im pikantności, świeżości, są nudne a informacje w nich zawarte są kopią innych tekstów dostępnych w internecie. Dlatego tworząc "content" musisz być jak kucharz - odpowiednio żonglować przyprawami i nie przesadzić z temperaturą podczas gotowania.
Przeczytaj poniższe zdania i zastanów się przez chwilę jakie emocje wywołują:
- "mądry Polak przed katarem"
- "Czas ucieka! Wysadź swoją starą"
- "90% dentystów używa pasty X"
- "wchłania dwa razy więcej niż podpaska wiodącego producenta"
- "Życie nabiera barw"
- "Gdzie ceny tną, tam ludzie lecą"
- "Czary z mleka"
- "Wypasione chrupnięcie - baton w sam raz dla wyluzowanych"
- "Tylko dla Ciebie i Twojej rodziny (...), aby wspólnie cieszyć się życiem"
- "Niezbędny czynnik w walce ze zmarszczkami"
- "Przyłącz się do nas" "Masz dość?"
A teraz zastanów się do jakich działań cię motywują?
Tak na zakończenie, jeszcze jedna sugestia: pisanie tekstów na stronę www to nie egzamin maturalny, owszem zasady gramatyki i ortografii są niezbędne, ale nie zawsze struktura ma być taka sama: wprowadzenie/rozwinięcie/zakończenie :-)
Brakuje Ci czasu na zajęcie się "contentem" firmowej strony www? Zrobimy to za ciebie! Content marketing i SEO to jedna z naszych specjalności