Artykuły

Możesz wiedzieć czego klienci potrzebują!
"Moi klienci szukają mebli pod wymiar...". Czy na pewno? Większość szefów marketingu odpowiedzialnych za strategie "wie" czego szukają ich klienci w internecie. Często patrzą na sprawę przez pryzmat swoich własnych zainteresowań lub wyobrażają sobie czego może poszukiwać potencjalny klient a przecież mamy do tego darmowe narzędzia :-)
  
Zacznijmy od produktu Google czyli www.google.com/trends. Serwis pozwala dopasować wyszukiwania Google, aby określić, które z nich są najbardziej popularne. Możemy zapoznać się wolumenem zapytań w czasie na całym świecie lub w regionach i podregionach, w językach, kategoriach i witrynach Google, takich jak wiadomości, obrazy lub wyszukiwania produktów. Google Trends oferuje również funkcję Hot Trends, prezentującą bieżące trendy w Internecie czytaj w Google ;-). Tym, którym mało, polecamy Google Zeitgeist:
 
 
Kolejnym narzędziem, które warto stosować jest autouzupełnianie google (Google Autocomplete). Narzędzie, które kiedyś można było włączyć i wyłączyć stało się częścią silnika Google i pomaga nam w odszukaniu najczęściej wyszukiwanych "zlepków wyrazowych" jak i pomaga uniknąć błędów przy wyszukiwaniu informacji, której nie jesteśmy pewni. Testujcie to narzędzie na waszych produktach czy usługach a przekonajcie się, że wasi klienci mogą wyszukiwać je w zupełnie inny sposób, czasami łącznie, czasami spolszczając nazwę, etc.
 
 
 
Swoją pomoc oferuje również wyszukiwarka Bing firmy Microsoft, która została na stałe zainstalowana na Facebooku gdzie prezentuje lokalizację naszej firmy. Jak przystało na konkurencję Google, Microsoft informuje nas, że wszystkie liczby zapytań i sugerowane słowa kluczowe są oparte na wynikach wyszukiwania organicznego, a nie na danych pochodzących z płatnych wyszukiwań lub reklam zależnych od wyników wyszukiwania, dzięki czemu otrzymujesz wyniki najbardziej zbliżone do naturalnych oraz dokładne dane liczbowe (w przeciwieństwie do Google ;-) Czy tak rzeczywiście jest sprawdźcie sami na bing.com
 
Trendy dotyczące słów kluczowych możemy także badać przy pomocy AOL Search Trends jednak wyniki przypominają te z Google ponieważ AOL używa do wyszukiwania silnika Google, ale podział na wyniki godzinne i dniowe zasługuje na zainteresowanie.
 
 
 
W naszej agencji przy okazji pozycjonowania stron internetowych używamy bardziej zaawansowanych narzędzi jak np. "Planer słów kluczowych" oferowanego przez Google Adwords (dawniej: "Narzędzie propozycji słów kluczowych") jednak jesteśmy pewni, że systematyczne korzystanie z w/w narzędzi jest wystarczające do uzyskania odpowiedzi na pytanie: "Czego szukają moi klienci?". Na koniec pozostaje jeszcze wyszukiwanie informacji o potrzebach klientów w mediach społecznościowych, ale o tym temacie napiszemy następnym razem ;-)
 
 
Świadomie budujmy strategie marketingowe, co zaoszczędzi nam zbędnych wydatków i nerwów na etapie wdrożenia strategii sprzedażowych i marketingowych.
 
Robert Zgoda, Creative Manager/Producer
Powrót